středa 28. ledna 2015

Jen tak- něco málo o našem ježdění/neježdění

Strašně dlouhou dobu jsem řešila, jak na koni sedím jestli dobře nebo špatně.  Jak dávám pobídky, kde dávám pobídky, a protože jsem spíš nejezdec  nebo jezdec čistě vyjížďkový, učila jsem se společně s Míšánkem. K pochopení všeho toho, co ze sedla potřebuji, mi pomohla práce ze země. Koně jsem si naučila na pobídky reagovat už předem ze země a začala jsem postupně chápat, co se určitou pobídkou holení myslí, a jak to koni vysvětlit srozumitelněji než klasickým vyježděním- pomoct si hůlkou. Když pochopíte složení daného ohnutí, "zabudujete" tlačítka na ustupování a potom tyhle dvě věci spojíte dohromady, začne to dávat smysl. Možná, že teď nejezdíme podle představ jezdeckých trenérů, ale nastavili jsme tlačítka trošku jinak, pochopil je i Míšánek i já, a proto můžeme v práci ze sedla dál pokračovat. 
Hlavní věc ve které se musíme zdokonalit je uvolnění krku, a protože je Míšánek línější, musíme na to jít trošku jinak (protože když se "zasekne" tak s ním nikdo nehne... takhle jsem ho pokoušela na jízdárně a neprošlo mi to...) Pokračujeme s ohýbáním a protahováním, snižováním a je spoustu dalších věcí, které nás ještě čekají, než se k něčemu dopracujeme. Strašně se mi líbila fráze tréninku s drezurní trenérkou: "Je to takový uzlíček stuhnutých svalů a ty ho teď musíš rozpracovat" (taky to bylo jediné, co se mi na tom líbilo, protože jediné co jsme se naučili bylo:"pobíídkáááá pobííídkáááá a ještě! bič, víc holeň" a já si myslela:" tenhle kůň má naučenej každej krok a vy si myslíte, že když mu tam teď dám holeň, kterou se nikdy neučil, tak půjde?!" ), protože to je přesně to, co Míšáek potřebuje. Potřebuje zjistit, že přestože je děsně krátký, může využít celé délky svých nohou, celé délky svého krku i zad, a že když nebude strnulý  a všechno natáhne, půjde se mu víc s lehkostí, víc ochotně a víc pružně :)
Plán máme a teď už ho "jen" realizovat ( tohle mi ze sedla nikdy nešlo... něco realizovat :D). Popřejte nám štěstí, budeme vás informovat :) 
 Motivace
 I takhle umí chodit... pravda, tohle už je trošku extrém jakože:"já bych ale běžel!"
Nohy všude, ruce všude a přece se domluvíme i na kruhu s hlavou pěkně v linii kruhu... teď už "jen" víc dolů :)

0 komentářů:

Okomentovat

 
;